NederlandsDeutsch

Avanti Charter

Postadres:
Dorpsweg 66
1697 KC Schellinkhout (NH)
Tel.: +31 613 630 197
E-mail: info@avanticharter.nl
K v K: 57222282

De Allegro

30-05-2017

De Allegro heeft haar eerste tochten weer gevaren!

Als nieuw, spik en span over het IJsselmeer, glimmend in de zon!

[Lees verder...]

De Allegro grondig getest op zwaar weer!

01-08-2009

In mei 2009 is de Allegro voor het eerst verhuurd geweest. In Augustus was de Allegro een weekje niet verhuurd dus dacht ik dan gaan we zelf lekker een weekje met vrienden zeilen en kunnen we het schip nog beter controleren of alles goed werkt. We hadden als doel om Schiermonnikoog heen en terug te halen in 6 dagen. Zodoende vertrokken wij vanuit Hoorn op zondag met een rustig windje richting Makkum. Maandag richting Ameland en daar de nacht door gebracht op het Pinkewad en de volgende dag door naar Schier. Gehaald!.................alleen nu nog terug!

Woensdag ochtend vertrokken we om 13.00 uur uit de haven van Schiermonnikoog, net na de uitgang raakte we nog even de grond. Dus we waren eigenlijk precies op tijd vertrokken om zo ver mogelijk te komen richting het westelijke wad. Met een windje 5 uit het noorden en vol tuig liepen we regelmatig 8 mijl. Dus spoten wij richting Terschelling met het zand op woelend in het kielzog toen we zoveel mogelijk afsneden over de zandplaten. Ik had berekend dat we net wel of net niet het wantij onder Terschelling zouden halen. En eenmaal daar aangekomen liepen we vast. Dus iedereen ging op het voordek staan om de kop van het schip wat dieper in het water te drukken, opdat de kont van het schip wat meer eruit kwam. Ik aan het roer en ja hoor we schoven heel rustig door en zo hebben we het wantij gehaald!

In ruim 9 uur van Schiermonnikoog naar Terschelling, dat is toch echt wel een recordtijd voor ons. Donderdag woei het hard west 7 met vlagen 8, geen pretje dus maar we moesten wel want de Allegro was vrijdag avond weer verhuurd in Hoorn! Dus voeren wij onder maximaal gereefd grootzeil en fok de haven uit. Toen we het Schuitegat uit waren en we in de Vliestroom kwamen hadden we het even echt heel zwaar, behoorlijke dikke golven over het dek maar het schip hield zich geweldig en gaf geen kik. Vrijdag hadden we gelukkig even een rustig dagje van Workum terug naar Hoorn.
Kortom we hadden een geweldige tocht en de Allegro is geslaagd!

Groet, Michiel Mulder Avanti Charter.

Terug naar het reisverslagen overzicht