NederlandsDeutsch

Avanti Charter

Postadres:
Dorpsweg 66
1697 KC Schellinkhout (NH)
Tel.: +31 613 630 197
E-mail: info@avanticharter.nl
K v K: 57222282

De Allegro

30-05-2017

De Allegro heeft haar eerste tochten weer gevaren!

Als nieuw, spik en span over het IJsselmeer, glimmend in de zon!

[Lees verder...]

Waddentocht

25-10-2011

Vrijdag middag 14 uur vertrekken wij Uit de haven van Hoorn met de Klipper Niets Bestendig richting Den Oever. We hebben een mooi lopend  windje van uit het westen met een prachtig namiddag zonnetje. Beter zeilweer kan gewoon bijna niet in eind Oktober. Ons hoofd doel van dit weekend is, droog vallen op het wad. we hebben maar 3 dagen, vertrekken vanuit Hoorn en willen natuurlijk niet alleen maar op de motor tuffen. Een behoorlijk vol gepland weekend dus. We komen avonds om negen uur aan in Den Over en gaan meteen door de afsluitdijk om vervolgens te overnachten in de vissershaven op het zoutwater. Ochtends vroeg om zes uur varen de schipper de maat ik en nog twee vrienden de Niets Bestendig de waddenzee op. Het is nog donker en wind stil, zodra we de haven uitvaren pakt de stroming het schip en vliegen we de waddenzee op. Twee mensen op het voordek met een schijnwerper opzoek naar de onverlichte tonnen en de schipper die aan de maat door geeft welke koersen hij moet sturen. We hadden om 7 uur een mooie plek gevonden en zette het schip vast op de plaat. Om een uur of 9 lagen we helemaal droog op de plaat en gingen we een wandeling maken over de zeebodem. het schip om 14 uur weer los en voeren we door de sluis en zette koers naar stavoren. Zondag vertrokken we om 10 uur en zette we weer koers naar Hoorn. Het was weer een mooie dag met veel kruisen tegen de wind in.

Terug naar het reisverslagen overzicht